...Heart Lover.: Selamat jalan sayang.

Monday, May 24, 2010

Selamat jalan sayang.

Dia pergi tinggalkan aku untuk selamanya. Dan tidak akan kembali lagi.

Juju sayang.

Juju sudah tiada. Mati awal pagi tadi. Susah betul aku mahu menulis pasal dia sekarang nie. Air mata aku mengalir tidak berhenti.

Dulu aku jumpa Juju nie berlegar-legar di rumah jiran sebelah. Waktu tu rumah jiran under construction. Dia tidaklah kecil sangat waktu tu. Mungkin umur dia dalam 4 atau 5 bulan.

7 Julai 2007. Itu tarikh aku jumpa buah hati aku nie. Tu lah sebab nama dia jadi 'Juju'. =)

Juju suka mengigit. Ganas macam harimau. HAHA. Banyak kesan gigitan kucing nie di tangan & kaki aku. Kadang² aku marah juga dengan dia sebab buat aku terluka. Eceh. HEHE. Tapi sekarang aku rindu. :'(

5 hari Juju sakit. Mungkin keracunan. Sudah dibawa ke klinik tapi masih lagi sakit. Tak mahu makan dan minum langsung. Aku cuba paksa dia minum, tapi lepas tu dia muntah. Dia langsung tidak bergerak. Kaku saja. Cuma bergerak bila dia muntah. Sedih tengok dia yang meronta² bila dia muntah.

Lepas nie, tiada lagi bunyi kau yang nyaring bangunkan aku pagi². Tiada lagi yang suka panjat tingkap. Tiada lagi yang suka main gigit². Tiada lagi yang makan di mangkuk bulat. Tiada lagi kucing yang kuat makan. Tiada lagi kucing yang tidur di riba aku. Gosh. I miss him so much. :'(

Selamat jalan Juju sayang. We will miss you. :'(

 7 Julai 2007 - 24 Mei 2010.

Withlove~♥;
Photobucket

8 Respondent(s):

tQah said...

sabar yea dear....

:)

✿nenek moden✿ said...

nek dapat rasakannya...
dulu nek pun nangis juga..

♥dG♥ said...

tQah
yup, tgh sbar nie sis. :')

nenek moden
kdg2 rsa xmau ngis tp airmata tu mgalir jgk. HUHUHU

rin~eirie de' sEcond said...

huhu..
bersimpati dgn juju dan tuannya sekali...
semat lgi tu tarikh ko jumpa dia..
hurm hadapi dgn tabah~

♥dG♥ said...

iya kak~ tabah jua nie. wlupn t'ingt2 jua sma c juju. HEHE

sensei14 said...

juju da xde ek?
sbr yer dik..

♥dG♥ said...

yep.thanx kak aisyah~ ^_^

EChiLL said...

T___T
fuina! mnusuk d kalbu jon.
sedih ak.