...Heart Lover.: Why do they call me dG instead of ... ?

Thursday, April 08, 2010

Why do they call me dG instead of ... ?

Eceh. Tajuk english you! Aww! HEHEHE~ Oh². Mari kita sambung tajuk entry di atas.

"Why do they call me dG instead of ... Dayang?"

AHAHAHAHA. Ada siapa² yang tahukah yang sebenarnya Dg itu shortform untuk Dayang? Aku rasa semua orang tahukan? x__x Errrrrr. Ok. Next!

Dulu, orang selalu panggil aku Dayang. Dah memang itu nama aku. HEHE. Tapi aku paling tidak suka bila orang salah eja nama aku! Yup, memang nama aku DAYANG tapi ejaannya bukan 'D.A.Y.A.N.G', tapi 'D.G'. Aku betul² benci bila orang salah tulis! Hei², aku taulah benda tu remeh. Ejaan ja lain tapi bunyi sama. Tapi, gua paling stress bila orang salah tulis nama gua dalam sijil! Rugilah gua! Nama dalam ic lain, dalam sijil lain. HUHUHU~

Atas sebab itu, aku selalu bertegas dengan classmate², ejaan nama aku 'D.G' dan bukan 'D.A.Y.A.N.G'. Bila aku dah balik² sound benda yang sama, ada sorang kawan aku mula panggil aku D.G. Hei, bukan DiGi yang ada makhluk kuning bulat² tu. Aku taulah aku bulat, tapi bukan, bukan itu. T_______T

Mula², kawan aku sorang tu ja yang panggil aku dG. Tapi tidak lama lepas tu hampir semua orang panggil aku dG. Dan nama tu melekat dengan aku sampai sekarang. =P

Sekian.






Psstt~ : Nama aku sebenarnya panjang.
Tapi, malaslah mau tulis dalam blog.
Nanti ada orang sesat masuk sini.
HAHAHA.


Update: Oh ya, orang yang mula² panggil aku dG tu classmate aku time form 3. Sebenarnya aku pun nda berapa pasti siapa. HEHEHE. (^___^")

Withlove~♥;
Photobucket

6 Respondent(s):

Anonymous said...

aiya..rindu la ma ko dg...ya..dulu time sikul rendah sa panggil ko dayang...skrang dg udah...hahahha
bukan si ningkan ka yg modify tu???

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
rin~eirie de' sEcond said...

ya betul...DG stand for dayang..hihi
tapi mcm best pla klu panggil dG ja..
simple n senang disebut =)

Dg Ndr Mstkln said...

iya~ itula org pn ramai yg pggil aku dG sdh skrg nie~ HEHEHE

Elya Roza said...

kite rmmg tak tau..dg tu stand for dayanggggg..ha3....
ape laaa awk ni dg!!!~ sedap2 dayang.. taruk dg...hu23

Dg Ndr Mstkln said...

skrg dh tau kn sis? HEHE~ sis, kt cni dh rmai sgt nma dayang~ mcm dlm kelas sy dlu, dayang ada 2 org. bila tba2 org pggil dayang, dua2 perasan. xsuka2! HUHUHU