...Heart Lover.: Indera Kayangan #2.

Sunday, January 27, 2013

Indera Kayangan #2.

...sambung episod Indera Kayangan #1 yang lepas. 

Day 2 | 24/01/2013

Selesai tukar tayar, perjalanan diteruskan, dan masih dalam kelajuan perlahan. 

Serangan insomnia semalaman menyebabkan aku banyak menghabiskan masa membalas dendam menghasilkan tahi mata dan air liur basi sepanjang perjalanan. Kesian J dapat 2nd pilot yang cuma tahu membuta macam aku. Hehe.

Aku cuma betul-betul terjaga dari tidur aku bila nampak ini;


Pemandangan yang menarik perhatian aku. Luas. Cantik. Tenang. Semua pakat ambil gambar dari dalam kereta. Habis gambar semua senget-senget akibat momentum kereta yang tidak stabil. Sampailah satu tahap, kami semua macam kena histeria bila nampak 1 kawasan berbunga.


Semua pakat turun dari kereta. Haha! I'm not quite sure apa sebenarnya tumbuhan berbunga nie. Roselle kah?


Selesai sesi fotografi, menghala ke Padang Besar. 

12:30 PM | Padang Besar
Padang Besar. Kawasan sempadan Malaysia-Thailand. Lebih kurang 35km dari Kangar. Kononnya disini adalah syurga membeli-belah, bebas cukai. Tapi sampai sini, aku cuma tapau jersi MU untuk bff aku, dan headlight untuk diri sendiri. Itu sahaja. Hahaha! Sedih bukan?

01:30PM | Somtam, Pulut Ayam, Pulut Mangga, Pulut Durian
Aku rasa macam high bila nampak makanan ni semua. Food is my drug. Aku suka pulut ayam dan pulut mangga. Pulut durian? Oh. Kalau kau pembaca blog ini sekian lama, kau tahu siapa durian dalam hidup aku. Somtam? Bolehlah tahan.

03:10PM | Kompaun!
Ini antara benda yang meningkatkan degupan jantung aku ke tahap yang agak maksima. Hilang nafas akibat lupa beli kupon parking. Sakit hati dengan diri sendiri. *Lap hingus atas steering*

Sudah. Nanti kita sambung cerita lagi.

0 Respondent(s):