...Heart Lover.: Sesuatu yang baru.

Wednesday, August 03, 2011

Sesuatu yang baru.

Sedang aku busy menelaah lappy intan payung emas permata di atas katil,
busy lah kononnya kan,
tiba-tiba datang akak roommate buat muka comel bawa mangkuk.

Alamak, temptation! temptation!
Nie mesti datang bawa makanan sedap-sedap,
mana boleh tolak makanan yang datang bergolek atas katil!

Aku telanlah kuih/bubur/dessert yang digolekkan atas katil aku nie.
Aku bagi fokus yang tinggi untuk menghayati keindahan duniawi yang sedap hingga menjilat sudu nie,
sampaikan aku lupa akak roommate yang ada di bawah katil aku.

"Tak nak tau nama kuih tu ke?" tiba-tiba akak roommate bersuara.

"Eh, apa nama kuih nie kak? Hehehe. " Aku cover malu sambil mengunyah kuih yang unknown tu.

"Tu kuih Butir Nangka."

"Ohhhhhhhhhhh." Kunyah-kunyah butir nangka sambil search Google cari resepi. HAHAHA.

 Snap-snap sebelum masuk dalam perut dan di digest.

Kuih nie asal dari Kelantan, kan?
Aku belum pernah jumpa lagi kuih nie di Sabah sebelum nie,
tapi kuih yang lebih kurang macam kuih nie ada juga lah aku jumpa.

Untung-untung lepas nie makanan sedap-sedap datanglah bergolek atas katil aku lagi.
Hehehe!

0 Respondent(s):